bila steam sale lebih berbaloi dari beli pirate punya game – bagi diri sendiri ini.

Aku suka main game, tapi tak pernah semua game yang aku ada akan habis dimainkan.

Hanya akan ada beberapa game yang terpilih sahaja yang akan dimainkan sampai habis gamenya.

Kepada orang yang meng-download pirate game. Sekali sekala, beli lah game juga.

Aku juga salah seorang yang meng-download game pirate, dan aku juga orang yang suka beli game ori ni, tapi pada time ia SALE SAHAJA!

😀

Baru – baru ni , ada sale besar oleh 2K, dan ada beberapa game famous yang biasanya harganya kalau dalam US memang tak mampu nak dapat satu, tapi sekarang sale nya, sangatlah berbaloi .

CaptureKalau nak ditengokkan game Borderlands 2 GOTY ni, harga asalnya kalau ORI 39.99 DOLAR, dan sekarang 10 DOLAR AMAREKA.

Untuk orang macam aku, aku akan cari yang paling berbaloi sekali dalam semua.

Kalau ditengokkan Bioshok Triple pack tu, kita dapat 3 game sekali gus. Especially Bioshock yang latest dengan harga bundle. Harga sale tiga game tu lebih kurang RM32.32. Kalau kau beli game pirate dekat kedai, yang standardnya harga untuk SATU DVD adalah RM 10. Kalau tak silap Bioshock infinite tak kurang pun 2DVD = RM20 , Bioshock 1 = 2DVD = RM20 BIOSHOCK 2 = 2DVD = RM20 TOTAL = RM60.

dan daripada hasil pembelian dvd pirate game tersebut , anda dapat juga lah bermain, tapi sampai bila anda boleh simpan game ini? haaa. Ini pula kelebihan yang ada pada steam. Bila kita beli game kat steam, sampai kita tiada dalam dunia ni pun, game ni masih ada lagi dalam library steam kita.

Akan datang, Friends and Family Sharing pun boleh di akses, dan sesiapa yang ada akses kepada game sesiapa, dapat bermain dengan percuma,k, sebab kita share sesama.

2

Aku cakap je banyak, tapi sebenarnya, aku tak beli pon, sebab tak da rezeki lah katakan 🙂

Walau apa pun, game on and enjoy your life.

Jangan lupa solat sudah. 😄

 

2 Comments

  1. bila game dah steam sale,
    aku beli.

    lepas tu tak habis2 lak main. -_-

Leave a Reply

